Saturday, August 8, 2009

kehidupan~

dah lame sgt..
lame sgt tinggalkan blog ni....
aku mmg malas nk menulis pon...
saje menggedik nak ade blog...huuuu~


semalam~
baru tibe ke lubuk utp tronoh ni...
perasaan yg bercampur baur....
CUTI??
ape la yg ade pd cuti yg seciput tu..
dek krane virus yg ntah pape(seme2 babi@khinzir@H1N1) aku gak dihalau pulang...
cuti itu penuh ngn aktiviti aku kesane kemari ikot plan apak aku...
sudah nye keje kt sini gak yg tak abes2..(wawawa bnyak nye esemen..etp lg...)

hari indah dah berakhir semalam..harap semuanya indah..kekal indah..mungkin?
buat quek sahabat,smoga dapat melupakan segala yg pahit..kita selalu x dpt yg manis mcm yg slalu kte harapkan..yg pahit tu la yg selalu jd penawar kn..kn..(ape aku mrepek ni...huhu)

pagi ni pagi2 lagi dpt pnggilan talipon..nset ku tetera name 'ayah'...terpinga2 jap sbb pagi2 lg ayah aku dah call..
hmmm~~
rupe nye membawa khabar duka...kazen ku yg genap koma seminggu telah kembali ke rahmatullah pagi td...(al-fatihah.....)
selayang pandang kisah nye sebentar~
arwah kazen aku ni prgnant 8 bulan..pastu die kne demam n doktor tahan wad..
mase kt wad tu baby die mninggal dlm kandungan...die plak koma...dan pagi tadi(dlm kol 3 kot..)
segalenye berakhir...(janji ALLAH itu pasti...setiap yg hidup pasti akan merasai mati...)

selepas menghadiahkan bacaan surah yasin kpd arwah,aku termenung skejap..
mngenangkan kalau bnde yg same menimpa aku..tak terbayang la klu bnde tu jd kt aku nnti..mungkin aku tak kuat...arwah meninggalkan sorg anak yg baru berumor 3 tahun..(kecik lg..baru nk knal dunia..)cane la suami die face up sume ni kn..ditinggalkan isteri tercinta..terpakse mmbesarkan anak nye sorang2..ape si ayah nk jwb klu anak die tanye..."ayah,mak mane...kenapa mak pergi dulu..adik nk mak...."kasihan anak itu,sbb die masih tak mengerti ape2...semoga si suami dpt mnghadapi semua ini dgn redha....

hari ini~
memikirkan kerja2 yg belom siap...banyak..bnyak sgt yg x siap...projek yg masih kandas..
haih,semoga pagi yg cerah ni..dapat cerah kan hari2 aku yg akan datang..

kadang2~
masih memikirkan semua yg terjadi selama ni...mungkin ada hikmah...aku xnak jadi insan yg mudah lupa..selalu alpa dgn kesenangan,lupakan kepayahan dulu..taknak..!
sempat kah utk kembali ke pangkal?supaya akhirnya tak menyesalkan.....



..............coretan tamat..............

2 comments:

  1. pengorbanan seorang ibu dan bapa
    tiada tandingannya..

    ReplyDelete
  2. sadis giler.
    *al-fatihah*semoga beliau ditempatkan bersama2 ahli syurga.amin.
    Allah turunkan masalah berdasarkan kemampuan msg2.
    semoga suami si arwah tabah atas segala dugaan.amin.

    ReplyDelete